Jak vytváříme jídelníčky

Jídelníčky Nutricare se zásadně liší svým pojetím od jídelníčků ostatních dodavatelů krabičkových diet. Nejenom tím, že využívají sezónních surovin a tím, že na každý den v roce existuje unikátní jídelníček, ale opírají se o skutečný a prokazatelný vědecký základ.

Výběr receptů probíhá vždy tak, aby měl výsledný pokrm správný poměr základních živin, tedy bílkovin, tuků a sacharidů. Vzhledem k tomu, že se ve velkých výživových studiích opakovaně potvrzuje důležitost vyššího příjmu bílkovin pro zdravou redukci váhy, je dosažení jejich optimálního množství a kvality zásadním úkolem. Zdroje bílkovin jsou co nejvíce různorodé tak, aby zajišťovaly zároveň i dostatečný příjem vápníku, železa, omega3 kyselin a dalších důležitých látek. Tyto faktory jsou nutné i při budouvání aktivní tělesné hmoty (řady Active).

Součástí většiny denních jídel jsou i sacharidy. Také ty jsou vybírány s ohledem na jejich co nejvyšší kvalitu. Musejí mít nižší glykemický index, aby zajišťovaly dlouhodobý pocit sytosti. Měly by mít vyšší obsah vlákniny, vitaminů a minerálních látek. Podstatnou část sacharidových potravin tvoří zelenina v množství minimálně 500 g za den, ovoce zabírá v jídelníčcích vzhledem k vyššímu množství cukru denně maximálně 200 g. Zelenina ani ovoce nikdy nefigurují na svačiny samostaně. Vždy jsou doprovázeny potravinou s vyšším obsahem bílkovin.

Tuky jsou v jídelníčcích zastoupeny v menší míře, ale není jich tak málo, aby vedly k poruchám vstřebávání vitaminů rozpustných v tucích. Mnohem větší důraz je kladen na jejich kvalitu.

Všechny výše uvedené faktory jsou důležité pro zachování co nejstabilnější hladiny krevního cukru (glykemie) od snídaně až po večeři. Takový jídelníček je subjektivně mnohem lépe snášen i při energetické restrikci, vede k lepším výsledkům (zlepšuje se poměr tuku a aktivní tělesné hmoty) a navíc má protizánětlivý efekt.

Receptury Nutricare využívají čerstvých a primárních surovin, žádné polotovary, dochucovadla ani jiné přísady v nich nenajdete.